Раздзелы сайта

Галоўная

Адно акно

Асноўныя тэрміны, якія выкарыстоўваюцца ў Законе Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. №300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб», і іх вызначэння

– зварот – індывідуальная або калектыўная заява, прапанова, скарга, выкладзеныя ў пісьмовай, электроннай або вуснай форме;
– заява – хадайніцтва аб садзейнічанні ў рэалізацыі правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўніка, не звязанае з іх парушэннем, а таксама паведамленне аб парушэнні актаў заканадаўства, недахопах у працы дзяржаўных органаў, іншых арганізацый (службовых асоб) (далей, калі не вызначана іншае, – арганізацыя), індывідуальных прадпрымальнікаў;
– прапанова – рэкамендацыя па паляпшэнні дзейнасці арганізацый, індывідуальных прадпрымальнікаў, удасканаленні прававога рэгулявання адносін у дзяржаўным і грамадскім жыцці, рашэнні пытанняў эканамічнай, палітычнай, сацыяльнай і іншых сфер дзейнасці дзяржавы і грамадства;
– скарга – патрабаванне аб аднаўленні правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўніка, парушаных дзеяннямі (бяздзейнасцю) арганізацый, грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў (далей, калі не вызначана іншае, – грамадзянін);
– заяўнік – грамадзянін або юрыдычная асоба, якія падалі (падаюць) зварот;
пісьмовы зварот – зварот заяўніка, выкладзены ў пісьмовай форме, у тым ліку заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў;
– электронны зварот – зварот заяўніка, які паступіў на адрас электроннай пошты арганізацыі альбо размешчаны ў спецыяльнай рубрыцы на афіцыйным сайце арганізацыі ў глабальнай кампутарнай сеткі Інтэрнэт;
– вусны зварот – зварот заяўніка, выкладзены ў ходзе асабістага прыёму;
– індывідуальны зварот – зварот аднаго заяўніка;
– калектыўны зварот – зварот двух і больш заяўнікаў па адным і тым жа пытанні (некалькіх пытаннях);
– паўторны зварот – пісьмовы або электронны зварот, які паступіў ад аднаго і таго ж заяўніка па адным і тым жа пытанні ў адну і тую ж арганізацыю, у тым ліку накіраванае з іншых арганізацый, альбо заўвагу і (або) прапановы, унесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў адным і тым жа заяўнікам па аднаму і таму ж пытанню аднаго і таго ж індывідуальнаму прадпрымальніку, якія паступілі ў працягу трох гадоў з дня паступлення ў арганізацыю, індывідуальнаму прадпрымальніку першапачатковага звароту, калі на першапачатковае зварот заяўніку быў дадзены адказ (накіравана апавяшчэнне);
– кніга заўваг і прапаноў – дакумент адзінага ўзору, прызначаны для ўнясення заўваг (заяў і скаргаў) (далей, калі не вызначана іншае, – заўвагі) і (або) прапаноў аб дзейнасці арганізацыі, індывідуальнага прадпрымальніка, якасці вырабляемых (рэалізуемых) імі тавараў, выконваемых работ, аказваемых паслуг.


ЗВЯРТАЕМ ВАШУ ЎВАГУ

Кніга заўваг і прапаноў прад'яўляецца па першым патрабаванні заяўніка. У яе ўносяцца заўвагі і (або) прапановы аб дзейнасці аддзела.

Заяўнікі маюць права:

– падаваць звароты, выкладаць доказы службовай асобе, проводящему асабісты прыём;
– знаёміцца з матэрыяламі, якія непасрэдна адносяцца да разгляду зваротаў, калі гэта не закранае правоў, свабоды і (або) законныя інтарэсы іншых асоб і ў матэрыялах не змяшчаюцца звесткі, якія складаюць дзяржаўныя сакрэты, камерцыйную і (або) іншую ахоўную законам тайну;
– прадстаўляць дадатковыя дакументы і (або) звесткі альбо звяртацца з просьбай аб іх запатрабаванні ў выпадку, калі выпатрабаванне такіх дакументаў і (або) звестак не закранае правы, свабоды і (або) законныя інтарэсы іншых асоб і ў іх не ўтрымліваюцца звесткі, якія складаюць дзяржаўныя сакрэты, камерцыйную і (або) іншую ахоўную законам тайну;
– адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці;
– атрымліваць адказы на звароты;
– абскардзіць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты і рашэнні аб пакіданні зваротаў без разгляду па сутнасці;
– ажыццяўляць іншыя правы, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі актамі заканадаўства.


Заяўнікі абавязаны:

– выконваць патрабаванні гэтага Закона;
– ветліва ставіцца да работнікаў арганізацый, індывідуальных прадпрымальнікаў і іх работнікаў, – не дапускаць ужывання нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў;
– своечасова інфармаваць арганізацыі, індывідуальных прадпрымальнікаў аб змене свайго месца жыхарства (месца знаходжання) або месца знаходжання ў перыяд разгляду звароту;
– выконваць іншыя абавязкі, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі заканадаўчымі актамі.
Адказ на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў парадку, устаноўленым Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".

Звароты падаюцца заяўнікамі ў пісьмовай або электроннай форме, а таксама выкладаюцца ў вуснай форме ў ходзе асабістага прыёму.

Пісьмовыя звароты грамадзян павінны ўтрымліваць:

– найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
– прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства і (або) месца працы (вучобы);
– выклад сутнасці звароту;
– асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).
Электронныя звароты грамадзян Рэспублікі Беларусь, замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якія знаходзяцца на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў (далей - грамадзяне), і юрыдычных асоб накіроўваюцца і разглядаюцца Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь у адпаведнасці з патрабаваннямі Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 года "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб". Электронны зварот выкладаецца на беларускай або рускай мовах.

Электронны зварот грамадзяніна ў абавязковым парадку павінна ўтрымліваць: прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку альбо ініцыялы грамадзяніна; адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна; выклад сутнасці звароту; адрас электроннай пошты грамадзяніна.

Кніга заўваг і прапаноў аддзела па адукацыі Пінскага райвыканкама знаходзіцца ў прыёмнай аддзела адукацыі, спорту і турызму у кабінеце №30

Адказны за вядзенне кнігі: Піскун Аксана Аляксандраўна, вядучы спецыяліст па кадрах ГЦХО, г 65 09 69, у яе адсутнасць Краўцова Святлана Віктараўна, сакратар ГЦХО, г 65 16 06